čtvrtek 6. září 2012

 Dočetla jsem další díl z pod pera fantastického Terryho Pratchetta, Maškaráda.
 Ač se je snažím číst popořadě, ztrácím přehled o tom, ktreou z barevných knížeček jsem už četla a kterou nikoliv. Sbírka je početná a přečtenou mám tak polovinu. Tatínek mne obdarovává novými díly při každé příležitosti.

 Mám hlavu děravou a moc si toho nepamatuji. Proto jsem se rozhodla, občas si nějakou tu přečtenou knihu zapsat. Přibližně o čem pojednává a zda stála za to a zda by třeba stála za to ještě jednou.
 Deník si nepíšu, natož čtenářský. Před mnoha lety mne pobavila zmínka jedné známé, jež mi zdělila, že si takový deník píše. Tedy čtenářský. Ve škole jedna z nejneoblíbenějších činností. Kolikpak žáčků přepsalo děj Babičky, aniž by ji přečetlo. Dnes tento zvyk obdivuji a dodatečně oceňuji.
 A můžu přece začít zde. Třeba Vás, kdo sem zabloudíte, zrovna nějaká ta knížečka zaujme a přečtete si ji taktéž. Ráda bych zpětně dopsala i několik knih přečtených v posledních letech, které mne oslovily, nebo ve mne zanechaly nesmazatelnou stopu.
 Postupně. Jak bude čas..........


MAŠKARÁDA

Terry Pratchett
Úžasná zeměplocha

Anežka Nulíčková alias Perdita se rozhodně změnit svůj život a zkusí štěstí v Opeře v Ankh-Morporku.
Bábi Zlopočasná a Stařenka Oggová se rozhodnou ji přilákat zpět do rodného kraje
a vyučit ji čarodějkou, na místo provdavší se Magráty.
Dění v Opeře trošku zkomplikuje Duch, jež pár lidí z ansámblu zabije,
mezi tím vším se se svým koštětem klátí všudypřítomný Valtr Plíža.
Bábi se Stařenkou jsou však vždy na správném místě 
a rozhodně mají vždy dostatečně chladnou hlavu.
A hlavně:
Show must go on.......

Josh Kirby

Terry - Paul Kidby
(Ne, ve jménech autorů jsem se nesekla,
vyjímečná shoda, že?)

 Po přečtení knihy jsem si znovu přečetla shrnutí na zadních deskách a nejsem si zcela jistá, zda jeho autor knihu četl.
No, to nic.
Jinak samozřejmě krásná přehlídka Bábiných dovedností a hlavologie. Spousta vtípků Stařenky. Barvité popisy scén. Prostě starý dobrý Terry a mé oblíbené čarodějky.
Ach, děkuji za pár slastných hodin.

1 komentář:

ČARODKY NA KAMENCI

 modelka malá čarodějnice  Den předem jsme s Mínou sledovaly hranici z protějšího kopce. Valpuržina noc (wikipedie) nebo ...